Yaşadığımız çağda her gün yenilikler yaşanıyor. Bu yeniliklerden biri de bir süredir popüler olan influencer mesleği. Influencer, sektöründe etki yaratan bir meslek ve bu mesleği yapan kişinin adıdır. Etkileyenler, müşterilerin ve markaların sosyal medyayı kullanma şeklini bozuyor. Pazarlamanın farklı bir biçimi olan influencer, hâlâ büyük güce sahip bir meslek.
Bu içerikte influencerlık hakkında bilgiler bulabilirsiniz.
İşte influencer mesleğinin detayları:
Influencer nedir?
Influencer, belirli bir konu ve segmentte hedef kitle üzerinde etkisi olan kişidir. Aslında, bir etkileyici, başkalarının davranışlarını etkileyen rastgele bir kişidir. Pazarlama bağlamında, etkileyiciler, hedef kitlelerine işleri veya hizmetleri tanıtmak için markalarla işbirliği yapan kişilerdir.
Artık, ağızdan ağza tavsiye ve eleştiri sosyal medya aracılığıyla kuru bir arazide yangından daha hızlı yayıldığı için, etkileyiciler her zamankinden daha değerli. Genellikle sosyal medyada büyük bir takipleri vardır.
Bir etkileyici, şirketlere, başka bir kişinin prestiji üzerinde marka otoritesi oluşturan bir reklam biçimi olan etkileyici pazarlama konusunda yardımcı olur.
Influencer Pazarlama Nedir?
Influencer pazarlama, markaların farkındalığı ve satışları artırmak için sosyal medya etkileyicilerinin kitlesinden yararlandığını gören bir sosyal medya pazarlama stratejisidir. Influencer’lara, bir ürünü hedef kitlelerine tanıtmaları için ödeme yapılır ve onlar da ürünü markadan satın alır.
Influencer pazarlamanın popülaritesi yıllardır artıyor ve 2022’nin önde gelen pazarlama trendlerinden biri haline geldi.
Influencer pazarlamasında en çok tanınan markalardan biri de moda e-ticaret siteleridir. Birçoğu saygın moda blog yazarlarına ulaşır ve incelenmek üzere giyim ve aksesuar çalışmalarını gönderir. Blogger daha sonra fotoğraflar yayınlar ve eserler hakkında yazar. Aynı zamanda, izleyicilerin ilgili çalışmaları satın alabilecekleri siteye bağlantılar verir.
Influencer Tipleri Nelerdir?
Birkaç farklı etkileyici türü vardır. Influencerlar milyonlarca takipçisi olan ünlüler olabileceği gibi birkaç bin takipçisi olan sıradan insanlar da olabilir.
Tipik olarak, sosyal medya etkileyicileri, izleyici boyutlarına göre dört kategoride gruplandırılır:
Nano Etkileyenler: 10.000 veya daha az takipçi ile en küçük kitle boyutuna sahiptir. Bu kişiler çok niş alanlarda uzman veya influencer yolculuğuna yeni başlamış kişiler olabilir.
Mikro Etkileyenler: 10.000 ila 100.000 takipçi arasında değişen izleyici kitlesine sahiptir. Bu insanlar genellikle oldukça geniş ve etkileşimli kitlelere sahip niş uzmanlardır.
Makro Etkileyenler: 100.000 ile 1 milyon takipçi arasında değişen izleyici kitlesine sahiptir. En geniş izleyici kitlesine sahip en erişilebilir sosyal medya etkileyicileri olarak kabul edilirler.
Mega Etkileyenler: En geniş izleyici kitlesine sahiptir. Influencer’ların mega etkileyici sayılabilmesi için en az 1 milyon takipçiye sahip olması gerekir.
Influencerlar Neden Değerli?
Tüketiciler, özellikle bilgili ve sağlam olarak görüldükleri takdirde, üçüncü bir tarafın tavsiyelerine bir markanın kendisinden daha fazla güveneceklerdir. Bir sosyal medya etkileyicisi, bu tür üçüncü taraflara mükemmel bir örnektir. Influencer’larla çalışmak, hedef kitlelerinde oluşturdukları güveni markalara aktarır ve sizi çok daha güvenli gösterir.
uskudarhaber.com.tr