Ekonomi

Bilimsel ihracatla finansal artış mümkün

Araştırma sonuçları, Türkiye ekonomisinin ihracatta kur/fiyat rekabetine değil, yurt dışından satın alınanı ihraç etmeye dayalı bir ekonomik özelliğe sahip olduğunu göstermektedir. Finans uzmanları, küresel rekabet ortamında uzun vadeli karlılığa yol açacak güçlü bir finansal altyapının ve bilimsel ihracatın önemini vurgulamaktadır.

Türkiye’deki ihracat firmaları küresel pazarda birçok zorlukla karşı karşıya kalıyor. Bu zorlukların başında; ‘Küresel Ekonomik Dalgalar’ geliyor. Dünya ekonomisindeki dalgalanmalar, dış pazarda kendini göstermek isteyen işletmeler için sarsıcı bir etki yaratabilmektedir. İşletmeler ise rekabet ortamında kaybetmemek için klasik analizler yerine bilimsel ihracata yöneliyor.

İşletmelerin finansal büyüme süreçlerinin temelini oluşturan en değerli unsur ‘İhracat’

Yüksek rekabet, ticaret engelleri, ödeme riskleri ve lojistik konular, işletmelerin küresel pazarda sıklıkla karşılaştıkları konuların başında gelmektedir. İhracat pazarında diğer ülke ihracatçıları ile ilgilenebilmek için finansal planlama hazırlamanın değerine dikkat çeken Mali Yönetim Danışmanı Bikem İnce İnanç, “İşletmeler yurt dışına adımlarını bilinçli ve kontrollü atarken, yurt dışına da bilinçli ve kontrollü bir şekilde atmalı” dedi. kıt kaynaklarını sonsuz ihtiyaçlarını karşılamak için kullanıyor, ‘bilimsel ihracat’ ağırlıklı.Yurt içi ve yurt dışında teşvikler için birçok fırsat ve imkan var.İşletmeler finansmana dokunan konulara dikkat ederse, küresel pazarda karlılıklarını kolayca artırabilirler. Yaklaşık 200 ülkede yapılabilen detaylı pazar araştırmaları ile bilimsel bir ihracat geliştirme sürecinin takip edilmesi bu alanda hızlı ilerlemeyi beraberinde getirecektir. 2023 Mart ayı verilerine göre ihracat adedi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,5 artarak 61 milyar 588 milyon dolar olarak gerçekleşti. İşletmelerin finansal olarak güçlenebilmeleri için ihracatta daha planlı hareket etmeleri ve bu alana öncelik vermeleri en değerli ataklardan biridir.’ sözlerini yerleştirdi.

 

200 ülkede derinlemesine pazar araştırması, kaynakların özgün kullanımına olanak tanır

İnanç: ‘Bildiğiniz gibi artık herkes bir şekilde ihracat yapmak veya ihracatı geliştirmek istiyor. Ancak ne yazık ki gerçek rotalar üzerinden ilerlemek mümkün değil. Bu nedenle işletmeler kıt kaynaklarını doğru yönetememekte ve istedikleri noktaya ulaşamamaktadırlar. İhracat yapmak için kör bir yöntemle rakiplerinizin hareketlerini takip etmek, gereksiz fuar katılımları göstermek, boşa giden seyahatlerle zamanınızı ve paranızı heba etmek yeterli ve yanlış değildir. Bunun yerine, bilimsel ihracat öneriyoruz. Her iş için farklı hazırlanan ve 200 ülkede yürütülen detaylı pazar araştırma raporları ile potansiyel alıcı ülkelere, bu ülkelerin ticaret istikrarına ve bu ülkelerdeki potansiyel alıcılara ulaşmak mümkün. Ayrıca e-ihracat dediğimiz yurt dışı pazar yerlerinde hatasız platformlarda ve algoritmalara uygun olarak yer almak bu alana girmek için en değerli bahistir. E-ihracat için platformların tespiti, doğru mağaza konumlandırması, reklamlar ve müşteri yönetimi, e-ihracatın geliştirilmesi için dikkate alınması gereken önemli alanlardır. ‘ diye ilan etti.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu